Voorbereidingen

4 oktober 2017 - Schermerhorn, Nederland

Lieve allemaal!

Het einde van de voorbereidingen op school en het begin van ons nieuwe avontuur is in zicht! Over drie weken gaan Janine, Denise en ik voor onze studie op reis naar Sri Lanka! Via deze weg kunnen jullie op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak in Sri Lanka.

Zoals ik al zei, ga ik naar Sri Lanka voor mijn studie. Deze reis is onderdeel van de minor 'werken in ontwikkelingslanden' en dat is weer een onderdeel van mijn opleiding ergotherapie. Op dit moment zit ik in mijn een-na-laatste lesweek van de zes lesweken en krijg ik les over ontwikkelingslanden en interculturele communicatie. Na die zes weken heb ik nog één toetsweek en daarna gaat het grote avontuur echt beginnen!

Dinsdag 24 oktober zullen wij naar Sri Lanka vertrekken en zullen hier ongeveer twee maanden verblijven. Donderdag 21 december komen wij weer aan in Nederland. Wij verblijven in een guesthouse wat bij het huis van de organisator staat en verblijven hier samen met andere vrijwilligers.

Naast de voorbereidingen op school hebben we al veel van de overige voorbereidingen achter de rug: vaccinaties zitten erin, vliegticket is geboekt, visum aangevraagd en binnengekregen, verzekeringen in orde gemaakt etc. Ons paklijstje wordt steeds langer en de koffers staan al in onze kamers om te worden ingepakt.

Nu zullen jullie je natuurlijk afvragen, wat gaan ze daar dan allemaal doen? Deels is dat voor ons ook nog een verrassing, maar in grote lijnen hebben wij hier al meer informatie over. Er zijn vier verschillende projecten waar wij op kunnen meedraaien: een verpleeghuis voor ouderen (elderly care), een woonhuis voor mensen met een beperking (Sambhodi home), een dagopvang voor kinderen met een beperking (ESCAT Communicty Centre) en een fysiotherapie project. In de informatie die wij hebben verkregen is de vraag naar structuur en dagindeling daar erg groot. Als ergotherapeuten in opleiding hopen wij hier een stukje aan te kunnen bijdragen.Wat wij verder gaan doen op deze projecten gaan wij in de eerste week meer duidelijkheid over krijgen.

Via deze weg hoop ik dat jullie mijn reis een beetje kunnen meebeleven! Vragen zijn natuurlijk altijd welkom!

Liefs, Nienke